2021-06-24 10:30

Ledig tjänst

Säljstöd till United Securities

Är du en person som tycker om att bygga starka relationer och har förmåga att ge service i världsklass? Är du dessutom intresserad av värdepapper och placeringar, är strukturerad och tycker om ordning och reda? Då kan rollen som Säljstöd hos oss vara något för dig!

 

Beskrivning av tjänsten

Vi söker en person som har vilja, ambition och driv att axla rollen som Säljstöd för värdepappersbolaget United Securities (US). Som Säljstöd ansvarar du för att stötta våra rådgivare i deras vardag där de dels säljer in våra produkter & tjänster till nya kunder (företag & individer), dels tar hand om våra befintliga kunder på en rad olika sätt. Arbetet som Säljstöd mot våra rådgivare bedrivs primärt inom tre huvudområden; svara på administrativt relaterade frågor via telefon och mejl, säkerställa att allt blir korrekt utfört (dvs en granskande funktion), samt genom säljstödjande arbetsuppgifter såsom informationsgivning, utbildning, ta fram säljmaterial etc.  

Då ett av våra största och mest påverkbara konkurrensmedel är service i världsklass är snabba, strömlinjeformade och effektiva processer till hög kvalitét (både internt och externt) av yttersta vikt för vår framgång. Kontinuerlig förbättring av rutiner/processer och vår servicegrad är därför också en viktig del av arbetsuppgifterna. Säljstödsfunktionen kan sammantaget uppnå dessa olika delar på flera sätt och arbetsuppgifterna kan därför variera från tid till annan.

Säljstöd utgör en viktig brygga för US mellan olika interna enheter (ex IT, produkt- & affärsutveckling, ekonomi mfl), men även för externa enheter (leverantörer, samarbetspartners etc). Det är också en viktig central funktion för att öka effektiviteten och kvalitén internt och därmed höja servicenivån och nöjdheten externt – allt i syfte att stötta en lönsam och framgångsrik affär.
Rollen är baserad i Stockholm, men innefattar ett antal resdagar och ev även övernattningar ibland.

Arbetsuppgifter 

  • Mottagande enhet via mejl och telefon för framförallt administrativt relaterade frågor från våra rådgivare
  • Bistå både rådgivarna och verksamheten i allt från utsökning, rapportering, informationsgivning, utbildning m.m. – allt i säljstödjande syfte
  • Ansvara för att bolaget lever upp till interna rutiner, riktlinjer och policys kopplat till administration, rådgivningsprocess m.m.
  • Kartlägga, dokumentera, utveckla och effektivisera rutiner och processer
  • Ta fram beslutsunderlag och presentationer i olika typer av frågor och också kunna presentera detta för både rådgivare och slutkunder (företag och privatpersoner), men även för VD och andra interna personer
  • Planera, driva och slutföra projekt, stora som små
  • Löpande vara uppdaterad kring United Securities och Säkras erbjudande gentemot rådgivare och kunder och hur det praktiskt fungerar, detta för att veta vad vi erbjuder idag men också hur vi kan utveckla processerna etc kring detta imorgon


Kompetenskrav

  • Akademisk examen (inom ekonomi, administration eller liknande)
  • Intresse och förståelse för värdepapper. Gärna inneha Swedsec-licens
  • Förmåga att kommunicera mycket väl i både skrift och tal 
  • Strukturerad och ordningsam
  • Serviceminded och social med en relationsskapande personlighet
  • Erfarenhet från liknande tjänst (backoffice, kundtjänst, säljsupport etc) är meriterande
  • Kunskap/förståelse för förmedlad affär är en stor fördel


Egenskaper

För att trivas i rollen Säljstöd hos oss har du förmåga att samarbeta och skapa goda relationer för att bygga effektiva kontaktnätverk både inom och utanför organisationen. Du är initiativtagande och visar intresse och förståelse för andra och skapar laganda. För att lyckas i arbetet tar du ansvar för åtgärder, tar initiativ och har en inre drivkraft. Du är utåtriktad, vilket visar sig genom din goda förmåga att presentera och kommunicera information, utbildningar, förslag etc. I rollen är det viktigt att du har förmåga att analysera, strukturera och tolka information för att tillgodose behov och förståelse. För att lyckas i rollen är du bra på att planera och organisera, hålla deadlines och levererar resultat. Du uppfyller kundförväntningar och fokuserar på kvalitet. 

Givet att vi är en liten organisation är en lösningsorienterad inställning och en prestigelös attityd en absolut förutsättning för att lyckas i denna roll. #tillsammans är ett viktigt motto hos oss! Möjligheterna att utvecklas och vara med på en magisk resa är å andra sidan oändlig! Drivkrafter som dessa är därför något vi ser som ett krav för att både trivas och lyckas tillsammans med oss.

Information och kontakt

Helena Jendelid, VD United Securities AB samt Affärsområdeschef Spar inom Säkrakoncernen
helena.jendelid@unitedsecurities.se  tel 0708-768 805

Välkommen med din ansökan genom att mejla ditt CV samt personliga brev!

 

Om vårt bolag och koncern

United Securities är ett helägt dotterbolag till Säkra Holding AB. United Securities är ett värdepappersbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i Swedsec. Som rådgivare till United Securities är man anknuten till oss och arbetar under vårt värdepapperstillstånd. 

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande kedjor av pensions- & försäkringsspecialister och erbjuder våra kunder kompetens inom, och förmedling av, pensioner, försäkringar och kapitalplaceringar. Säkra omfattar ett 60-tal förmedlarbolag över hela landet. Koncernen omfattar ca 280 anställda med många olika specialiteter inom sak- & livförsäkring samt finansiell rådgivning. 
För Säkrakoncernen är det viktigt med goda samarbeten i form av produkter och tjänster där vi kan erbjuda våra rådgivare och kunder ett brett sortiment. Vi erbjuder produkter och tjänster från flera försäkringsbolag, fondbolag, depåinstitut och kapitalförvaltare.

 

 



Senaste nyheterna

Månader

År